Jeg er blitt “Storebror”!

Jeg er altså plutselig blitt “storebror” –  som det så fint heter.
Men jeg er nå i grunn litt usikker på hvorfor det kalles storebror, fordi den der pelstassen som er kommet innomhus, er ganske så liten, så det burde kanskje hete lillebror.

Og som dere også vet så HATER jeg jo andre katter, ja det er jo det aller verste som jeg vet å må omgås. Jeg har mjauet det før, jeg vil heller ha 1000-vis av kattedamer, enn en eneste katt i samme rom som meg, Vil aller helst ha katter på milevis avstand.
Og kan ikke skryte av min oppførsel når jeg snuser inn en eneste microduft av en katt i mitt nærvær. Det er snakk om klør, tenner og lyd av skarpeste slag. Mor kaller det for IK…Illsint Katt! 

Men nå er jeg altså blitt storebror til en KATT, en liten kattepus.

Og for dere som leste gårdagens blogg, om hjemløse kattemammaen, “Mirakel” og hennes 5 kattunger, som ble født i en jordhule og bodde der som noen ekte villpuser.

Les bloggen her

Så da har vi bestemt oss for at lille Kasper, den siste som ble fanget inn, skal få lov å flytte inn i mitt pusongehus, og har nå fått sitt evige hjem og ekte storebror. Og jeg skal gjøre mitt beste for å lære han mine kattemanerer, jaktferdigheter, uvaner og viktige bedådrende triks for å få mest mulig godis.
Og han allerede flyttet inn  

–  Velkommen lille Kasper –


Så hvordan kommer dette til å gå?  

Jeg som ikke liker katter, tenker du (og det gjorde mor også…).

Men kan mjaue betryggende at dette har gått fint så langt, jeg har ikke bøyd så mye som ett pelshår på lillebror.


Jeg skal ta mitt ansvar for å dele mine goder og lærdom til en liten pusonge, som fikk en uheldig start i livet sitt, en hjemløs og redd liten tass. Katter som nok en gang snille mennesker i en dyrevernorganisasjon har reddet fra kulde og sult, og ett liv uten varme og omsorg. Takk til dere, som står på dag og natt for slike hjemløse katter.

Så jeg skjønner at jeg har litt av en jobb å gjøre.

For dette er ikke hvilken som helst liten kattepus, han har jo ikke lært fra han var liten, at mennesker er veien til godisposen og kos, og som gjerne vil gjemme seg mest mulig. Han savner nok mammaen, søskene og den trygge jordhulen sin.

Men selvsagt har jeg frest ett par ganger til han, for han må jo tross alt skjønne hvem som er læremester.  
Og han er ikke så verst på fresing selv heller, det kan jeg bare si.


Men jeg har nå passet på han døgnet rundt, det er ganske mye jobb med en slik lillebror i huset kan jeg mjaue, han trenger jo tilsyn hele døgnet.

Heldigvis tar matmor av seg han på dagtid så jeg kan dra på sjekkerunde i territoriet mitt og musejakt.

Jeg er innom flere ganger på dagtid å ser til han, før jeg stikker ut igjen på musejakt.
I går var jeg sikkert innom 10 ganger å snuste på han. 

Bare så dere ikke tror han sitter inne alene å kjeder seg hele dagen, mens jeg er på spennende musejakt.


Og om dere kanskje tror jeg blir misunnelig for at lillebror tar mye oppmerksomhet, så passer jeg på at vi får like mye kvalitets tid og at det ikke blir gjort forskjell. 
 


Her er helt ferske bilder, jeg er akkurat kommet inn og sjekker lillebror, som ligger i vinduet mitt å sover.


Så da er hemmeligheten avslørt, jeg fått et nytt familiemedlem!
Dette blir spennende og lærerikt og en ny hverdag.  

Jeg mjauer velkommen til Kasper.
Min egen lillebror.

Mjau fra hemmelighetsfull
STOREBROR Jesperpus.

18 kommentarer
    1. Det blir spennede og følge store- og lillebror videre, da vi her i huset planlegger familieforøkelse til våren, i form av en liten ektefødt niese til vår store Samson. Lykke til til liten og stor! 👍🏻❤🐈

    2. Herlig innlegg 💜
      Bare lurte på hvordan dere lot kattene hilse på hverandre første gangen? Var de i bånd? fritt frem inne på et eget rom? Ble de holdt av dere?
      Hilsen
      “Fersk” ungkatt-mamma som gjerne skulle likt å få tips til hvordan min tenåringspus kan hilse (trygt) på fetteren sin, som er godt voksen, på et trygg måte for alle parter 😊

    3. Gratulerer med lillebror, Jesperpus, dere passer så godt sammen. Tror du er en stolt storebror, du får lære han godt opp, så ham blir en flott katt som deg !!! 😊

    4. Gratulerer til deg og de tobeinte – dette tar du nok på strak pote Jesperpus 😊. Et godt forbilde og mye spennende du skal vise og lære bort – jammen godt du har en super flink matmor som vil hjelpe til 😊

    5. Gratulerer så mye med lillebror Jesperpus. Dette var koselig nytt altså 😊
      Er helt sikker på at du tar oppgaven som storebror på strak pote. Du blir helt sikkert den beste storebroren i verden. Litt sjalusi i begynnelsen er vel ikke til å unngå tenker jeg, men er sikker på at dere blir gode venner. Dere er jo virkelig nydelige sammen ❤
      Lillebroren din kunne ikke kommet til et bedre hjem.,det er jeg helt sikker på. Du får lære han opp til gleder og litt pøbelstreker (det skulle bare mangle , hi hi😊)Dere puser er gull verdt💛
      Takk til deg og matmor som gleder så mange, masse lykke til med en til i flokken. Spennende👍
      Hilsen Guri og Gråtass 🐱

    6. Gratulerer så mye med lillebror Kasper Jesperpus. Ta godt vare på han, og lær ham til å bli en skikkelig god musefanger som deg, og la han bli kjent med alle dine kompiser.Jeg ble veldig stolt av deg med det at du har tatt godt imot lillebroren som du gjorde, dere kommer til å bli en skikkelig radarpar når Kasper bli husvarm.

    7. så kjekt å få en lekebror…hva med en til …slik at dere blir kasper og Jesper og jonatan����

    8. Så koselig at du har fått en lillebror. Det blir nok bra det. Og tenk nå slipper du å være alene når mor og far i huset er borte. Du har da alltid selskap.
      Puseklemmer fra Tarzan, Tigerpus, Charlie og Queenie i Enebakk

    9. Hei Jesper! Gratulerer! Tror du etterhvert finner ut at det er ok med en lillebror som du kan både leke med, og oppdra til å bli en god kompis og jaktkamerat. Du får være litt grei og dra han i pulk på de første skiturene da. Gleder meg til det!! Jeg lurer egentlig på om matmor har planer om en Jonatan også. Innen få år er’n på plass. (Matmor burde egentlig drive kattepensjonat så flink hun er med katter, og for et supert sted dere bor på da. Ser for meg massevis av utemuligheter for pensjonærene..)

    10. Så herlig! Flotte puser begge to,koselige bilder.Skal begynne å følge bloggen din,hyggelig med slike innputt i hverdagen.

    11. Hej Aina!
      Hvor gammel er Kasper ? Og har du givet ham halsbånd på allerede nu for at vænne ham til sele senere ?
      Sidder selv med lille Mette, som jeg hentede i torsdags – her freses også 🙂
      Kh

    12. Gratulerer til Jesper og familien med ny pus i hus😻 Koselig å være to, blir nok mye lek og morro fremover.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg