Dagen i dag og litt til

Hei du 🙂


Husker du de bildene som er under her, og som lå på min FBside for en liten musestund siden?

Ble en del reaksjoner som jeg ikke har giddet å mjau svar på, men kan mjaue at

  • vi satt ikke alene i bilen, det satt faktisk ei bak kameraet.
  • vi var/blir ikke forlatt alene i bilen med nøklene i, det satt fortsatt ei bak kameraet.
  • vi sitter ikke der når bilen triller fremover, da sitter det ei som sitt bak kameraet akkurat der vi satt.
  • vi må ikke sitte i bur når bilen står helt i ro i lang tid, her sto vi en times tid, sammen med ei som satt bak kameraet

Men den egentlige grunnen for at vi satt slik kom ikke frem på bildet, det var nemlig noe nytt Kasper skulle få oppleve og mange var bekymret for ting som var uvesentlig for den egentlige situasjonen. 

Kasper var nemlig med på skytebanen, for å oppleve lydene som er der, veldig kjekk trening til det blir nyttårsaften.
Da skal vi ikke sitte i buret, men sitte løs i bilen og få oppleve lydene uten å føle oss innestengt.

Og hvordan det gikk med Kasper, joda han sov seg gjennom hele skytingen.
 

Men det er ikke første gang han må oppleve skumle lyder i fra bilsete, han har også vært med flere ganger på tigervask av bilen.
Til og med og med alene uten meg, bare hun bak kameraet var med da også.

Aller første bilvasken var litt skummelt , men stakk ikke å gjemte seg iallefall:
En liten videsnutt;

 

Skjønner ikke helt hva det er med slike småbrødre, prøver å lære han at man snuser bare i to sekunder, men lar jeg han få litt snutesnusing, så sitter han jo omtrent fast i snuten min. 
De der krøllete museværehårene hans vikler seg inn i mine elegante nyvaskede pent buete vær hår. Skikkelig irriterende.

Da er det ny poteklask i sving, etterfulgt av at jeg skyver han bortover grusen på trygg avstand med tigerpoten min.


Ja rekespising har vi også hatt, uten at Kasper var spesielt imponert over fangsten av mat, syntes nok det var lite pels og sprell på de.
Men etter litt overtalende fres, så blei det litt prøvesmaking på han i alle fall:

Dagen i dag da – oppe tidlig som vanlig, Kaspervekkeklokken slår aldri feil.

Så vi var ute i mange timer før lagerassistent Kasper dro en tur alene med mor inn til Oslo en snartur.
Det var hans første tur  uten meg.

Og siden han allerede hadde vært ute i mange timer, så sov han seg gjennom hele togturen.

Så har han skrytt av at han i dag har møtt en mye større mus, enn hva jeg noen ganger har klart å fange i Tigerskogen min.

Den var så stor at han ikke kunne ta den med seg hjem i ryggsekken sin, nemlig.
Har hørt rykter om fiskeskrøne, men nå tror jeg det var en skikkelig museskrøne han kom med.

Ellers ryktes det at han syntes det var litt skummelt å være på møte, med helt fremmende mennesker.
Så han bare la seg ned og lata som han sov……..  helt til han sovnet av.


For ikke å snakke om drosjekjøring, så mange kjøretøy som duret alle retninger og en sjåfør som tutet, og sa masse styggord, eller det vil si Kasper hadde aldri hørt noen av de ordene før. 
Så han synes det var best å lukke øynene og telle mus, helt til bilen stoppet. Da gikk tiden nemlig litt fortere.


Men nå var Kasper allerede blitt så nysgjerrig på alt som skjedde rund i Oslo, så han turde å sitte i sekken for å kikke ut på alt som passerte, alt fra rulletrapp til små hunder som han sendte i en vei en lite pusonge-fres til ved passering.


Mens jeg slappet av og ventet på bedre vær hjemme. Kjekt!

Vel jeg stilte da opp som pusongevakt til han etter hjemkomst, etter jeg hadde våknet sånn passelig iallefall.
Det var det eneste været fristet av aktiviteter i dag. Pusongevakt på terrassen er rimelig kjedelig greie. 

 

Mjau fra Jesperpus og en liten Kasper som har vært veldig flink i dag

3 kommentarer
    1. Ser ut som alle glemmer at noen tar bildene for de tar seg ikke selv og at mor er den usynlige på alle bilder 😀 Kasper lærer nye ting og blir like trygg som Jesperpus er. Glemmer ikke bilder av Jesperpus da han hadde hørselsværn på et skytestevne. Kos dere masse og bli trygg som Jesperpus, Kasper.
      Hilsen Sonja og alle pusene.

    2. Jesper og lille Kasper.Rigtig godt skrevet.Selvfølgelig er I ikke alene i bilen,nogen skal jo ta’ billeder. Det er da ret logisk,meget kan I selv klare,men billeder nej.🐾🐾🐾.Du har været en god læremester for Kasper🐾🐾🐾

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg