Siste dag i Bergen, uhell og litt action fra i går og dag….

Mornings i Bergen.
Viktig å starte dagen med noen katteyoga øvelser, sjekke stjernen og rydde i pelsbuksene.
Da var jeg i grunn klar for hjemreise.


Kasper derimot var bortimot sjokkert at han allerede skulle dra hjem,
nå som han kunne tenke seg å sove noen timer til.

Jeg bare måtte ta en liten sjekk i det fine kattehuset mitt før avreise.
Synes det var skikkelig stas med eget rom på hotellet.
Kanskje derfor det kalles dobbelt rom, ett katterom inni menneskerommet liksom.

Men hjem måtte vi, og en siste heisatur i heisen.

GPuS Kasper har gjort seg klar for avreise og sett seg ut en retning!
Eller var det nye pips i sikte…
Han har iallefall ingen retningssans ennå, han som ikke er 1 år engang,, så han måtte pent plassere seg bak i buret sitt før avreise.


Turen hjem gikk helt fint, men noen potestrekk og frisk luft.

Kasper har pips i sikte igjen….

Omsider hjemme var vi begge på lufteturer rundt huset vårt.
Når jeg kom rundt hushjørnet kom Kasper løpende ivrig mot meg, med rampete øyner.

Han visket i øret mitt en skikkelig rampestrek som han hadde pønsket på, helt av seg selv.
For ekornet var i hagen på andre siden og det skulle han ta å skremme litt….


Kasper løp alt han klarte rundt hushjørnet og etter ekornet som hoppet i full fart og rett opp i nærmeste og det aller største treet.
Skikkelig storfornøyd var han, skremt ekornet langt opp i treet. Den som ler sist, ler best er det noe som heter.

Men det han ikke viste, var at mor hadde sett hva Kasper gjorde og løp etter han,,,,,  mens hun ropte noen ord som ikke egner seg å potere ned her


(bilde fra:www.123rf.com)

For å si det slik, Kasper løp dobbelt så fort hjem igjen!
Og man kunne høre hiksingen til ekornet oppe i fra tretoppen!

Kasper fikk på seg båndet og jeg måtte ta han med på tur ned i TIgerskogen istedet, så han fikk litt utløp for overskudd,
Han hadde omtrent sovet helt fra Bergen og hjem.


Godt å komme tilbake til Tigerskogen, høyt og lavt og over alt var vi. Løp rundt og koste oss.

Søndags morgen skjedde det noe skikkelig ubehagelig, nesten så pinlig at jeg ikke kan potere det ned her.
Men gjort er gjort.

Tidlig tidlig på morgen, jeg hadde min faste runde i kjøkkenvinduet, var det plutselig noe som klamret seg fast i halen min.

Jeg prøvde å løpe for å bli kvitt det, og slite det bort med tenna, noe skikkelig ekkelt griseri var det, men fikk det ikke bort.
Skjønte at her måtte jeg ha hjelp og løp opp til mor og far som sov.

Stupte opp i senga til mor som ennå sov, og som selvsagt våknet når jeg landet på henne, og med det samme ropte hun ut at “Jesper har en stor BAIS i pelsbuksene sine”
Hallo….rope DET ut, med vinduet som sto åpent, tenk om noen hadde kommet forbi og hørt dette!

Men i samme sekund bråvåknet iallefall far, og hoppet like fort ut av senga som jeg hoppet inn i senga. 
“jeg vasker han ikke”, kunne nesten høre at han allerede brekte seg.
Mens mor løftet helt usjenert på halen min…
“Nei det er ikke bais alikavel” sier mor, mens far enno ikke var ferdig med å brekke seg, “få han ut av senga”!


Det er fluetapen sier mor.
“Altså en type kattefelle” mjauet jeg, fordi det lugget i den vakre stumpen min.

All fluetapen din som henger på kjøkkenet, etter en flueangrep  med irriterende små flygende terrorister som kom med varmen.
De som Kasper jakter på, dag og natt.

Far hadde vært nødt til å finne på noe annet for å fange dem mens vi var borte.


Og ingen hadde advart meg, som gikk rett i fella, en hang fast i halen og de andre er det mange fine røde hår på. 
Og fluene får iallefall en myk landing om dem sikter seg inn på disse limete, klisset og seige fluefellene.

Mor måtte rett og slett klippe den og alt limet som satt fast i pelsen min bort.
Så nå ser ikke halen min ut, hakkete og nyklippt.

Selv ikke godbiter trøster denne opplevelsen eller fikser halen min igjen.


Selv om jeg hverken vil mjaue om halen min eller la andre få se den akkurat nå.
Må jo Kasper stadig bortom halen min bare får å lure på hva som er skjedd med den.
Tror jeg har mjauet det til han pusen ganger i dag.


Hale med eller uten hakk, musefangst ble det i dag, 2 ganger!

Den som er helt om natta sover bort dagen, Kasper er ingen unntak.

Og tips, vi to har blitt enig om å ha musetilbud på alle de store Jesperpuslysene mine:
Før 158 og nå 110 kroner  –  Dem finner du her: JESPERPUSLYS

God natt og mjau fra Jesperpus.

Dagens filmsnutt: 

 

3 kommentarer
    1. Takk for en spennende reiseskildring og flotte bilder, som alltid. Levende fortalt med poteskrift. Tiger, Frida og Pelle liker å se historiene og bildene. De får inspirasjon til noen Jesper og Kasper streker 😊

    2. Tusen takk for den fine kalenderen jeg fikk i dag. Du gjemmer deg alltid så lurt, ikke så lett å finne deg. Da var det ekstra hyggelig å bli trukket ut som vinner. Flotte bilder med “bobler”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg