Vært på MUS-eum

Joda jeg hadde vært på besøk hos Norsk SkogMUS-eum, Trodde egentlig vi skulle på musebesøk, at mus-eum var ett slags moderne musebol av en eller annen sort. Men den gang ei.
Vi var der  i forbindelse med ett nytt og spennende prosjekt som kommer senere i år.
Takk til museumet som bidro!

Men her var det skikkelig mye spennende å se, selv om det ikke var det jeg skulle gjøre, hadde bare en liten pause på jobb.
Anbefaler alle som passerer Elverum om å dra innom skogmuseumet.
Masse og lære og ta mange kule dyreselfies, så kan man lære litt om dyrene som lever rundt og i min Tigerskog.

Norges eneste Villkatt og meg selv da.
Skikkelig slapping i grunn!

Der borte bak reven er den første oppgaven, og rett svar er DÅDYR.

DCIM100MEDIADJI_0243.JPG

Denne reven skulle absolutt være med, selv om jeg ikke er overbegeistret for slike revestreker!

Her er svaret på Bilde nr 2, som er en diger Elgokse!


Bilde nr 3 Var en flott Moskus,Eller som jeg kalle den MUSKUS. Den ene som ikke lever i nærheten av tigerskogen min.

Så var det faktisk en huskatt til der, men den ville jeg ikke hilse på.

For jeg ville heller hilse på denne lille tassen, en MINK. bilde nr 4

Bilde nr 5  er den ekte VILLSVIN


BIlde nr 6 er en ULV



Så bilde nr 7 er en GAUPE


Og aller siste bildet var labben til en BJØRN


Egen pipsavdeling!

Skeptisk til at det finnes flere som kan klatre i trærne.

 


Følte meg ganske stor helt til jeg traff på denne karen,


Og til alle som sier at stompen min ligner på en revehale, Det gjør den iallefall ikke.

 

Mjau fra Jesperpus!

3 kommentarer
    1. Heisann! Det var jammen et kult MUSeum, Jesper. Gaupe-pus smiler til deg jo. Han har sikkert sett deg på TV og Facebook,,, Pelle og Frida hadde noen rett, men de setter skylda på pappa fordi han blandet seg inn med noen håpløse forslag. Og han som skryter av å ha vokst opp i “skogen” og prøvd seg som jeger. Han passet dårlig som jeger fordi han er for glad i dyr. Fantastiske bilder du har tatt av skogens dyr- ja,noen lever på fjellet også. Puseklemmer fra Pelle og Frida – Mjau.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg