Besøk i Tigerskogen

En morgen jeg labbet avgårde,
på samme rute som alle andre dager.
Var det skjedd nye ting i Tigerskogen,
nye lukter,
nye lyder,
og knekte greiner og kratt.

Det var ikke vanskelig å høre eller lukte de.
De labbet ikke akkurat lydløse gjennom skogen min.
De trampet og ropte, gikk rundt om, på og utenfor stiene mine, både på kryss og tvers.
 

 

De hadde spredd seg gjennom hele skogen, uansett hvor jeg sjekket så dukket det opp en liten flokk.
For å mjaue det slik, om det skulle være mulig å finne en mus nå, så var den helt sikkert flattråkket.


Heldigvis, så er det ingen av de som har oppdaget meg, men så er de neppe vant til en slik snikende lydløs tiger som meg.
Men det var ikke en eneste mus å finne på noen av mine faste fangststeder!
Så tror nok musene har blitt vettskremt av denne saueinvasjonen.

Tilslutt var det en nyskjerrig sau som oppdaget meg, og kom brækende gjennom trær og kratt.
Eller jeg tror denne brækingen, var en slags kattealarm, for nå dukket det opp sauer fra alle kanter.

Her var det beste å ta halen nesten mellom beina, og komme seg i sikkerhet, før de ringet meg inn, og begynner å grise til pelsen min.

Siden jeg kan alle gjemme-plassene, var det lett å smette unna alle gjestene i Tigerskogen.


I grunn er det veldig hyggelig å ha selskap, så etterhvert tok sulten på gress over for pels-snusing.
Så kunne jeg bare sitte å holde utsikt, mens sauene rydder skogen min for gress.

Helt til solnedgang, da kunne jeg høre på andre siden av skogen at det var innetid.
Mor sto ute å ropte.
Og det eneste som svarte henne var en hel flokk med sauer som trodde hun ropte at det var mat. 


 Så for at freden skulle senke seg i selveste Tigerskogen, var det best å tusle hjem, så hun ble fornøyd.

Mjau fra Jesperpus

3 kommentarer
    1. Hei! Så spennende med besøk i skogen din. Tror du foretrekker pips, rådyr og elg framfor sau da, men det er bare hva Frida og Pelle mener,,, De fikk forøvrig besøk av Hr. Grevling i går kveld. Han var nysgerrig og snill. Vi håper ikke all mus har rømt etter besøket i skogen din, Jesper. Puseklemmer fra Frida og Pelle

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg