Påskehelga kort oppsummert!

Påskehelga kort opp-pusert!
Skikompis kom på overraskelse besøk, så da fikk vi oss en ekstra fin og vårlig tur i skogen. Kompisen min er verdens mest snilleste pusongevenn,
Kasper fant fort ut akkurat det samme som meg. Vi har verdens beste kompiser, selv om de bor langt borte.
Men da er det ekstra stas når de kommer innom.

Og jeg er lovet at snart skal jeg få treffe begge to, til og med med bestevenn, som det er lenge siden jeg har truffet.
Kasper har aldri truffet han. Så han kan bare glede seg, og gleder meg til å vise bestevenn min lillebror.


Sjekk hvor stolt Kasper er som får min skikompis helt for seg selv!


Og Svartpus kom forbi her en dag. Han har jeg ikke sett på mange måneder. Men han har det like travelt som alltid.
Stadig på vandring etter nye eventyr.


Jeg løp etter han nedover veien, men han hadde bare tid til en liten snutesnusing, før han labbet i vei.
Men jeg får jo ikke lov å gå like langt som han.
Så jeg satt midt på veien, å så at til slutt ble Svartpus bare en liten svart flekk langt borte til han forsvant.


Vet ikke helt hvorfor det begynte å snø så fælt, kanskje fordi skikompis er her?
Men det var snø i alle retninger, og jeg som har begynt å skifte til sommerpels, ble det kaldt. 
Så har holdt meg i stallen en del disse dagene. Dessuten er ikke musene heller ute i dette været.


Det er jo ett slit bare å komme seg i stallen, kanskje jeg burde klage til kommunen på dårlig brøyting, det har jeg hørt alle de andre snakke om, og at det bruker å hjelpe å klage litt.


Ja og Kasper har fått lov å være med meg i stallen. Men er snar om å rope på mor om hun gjør noe annet.
Han er ganske mammadalt i blant.


Kaninene har han fått hilse på mange ganger.

Ellers er han over alt, høyt og lavt i stallen og i alle rom der. 
Samler edderkoppvev i halen og barter.


Kasper begynner å bli ganske tøff med småkompisene. Og lurer svært på hvorfor de spiser noe annet enn han.
Sitter alltid mye å studerer hestene når dem har fått maten sin.

 

Hjemover måtte han slite med all snøen, og før han kom seg til pusongehuset, var han dobbel så tung, med alle snøballene på magen.


Ellers har jeg passet på å banke han litt ute, må jo sette han litt i respekt her.
Tross alt jeg som er eldst og min eiendom.
Og i tilfelle han blir større en meg, så er det greit å banke han litt for i dag, og for noen dager fremover i samme slengen. 
 

FyAQHtdbHYU

Og mer tur i dag.
Før løp kasper når selen kom frem, mens nå vet han at det blir tur ut.
Prater alltid når selen kommer frem

5z6UzAGRQfM

Så en liten tur i dag ble det, før helga var over. 
Fortsatt vinter, så godt å komme i hus underveis å få varmet potene.
Jeg kan jo liksom ikke skifte til vinterpelsbuksene mine nå
.


Kanskje kommer våren neste uke?

Vintermjau fra Jesperpus.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg