Dag 2, i Bergen.

Bilder mjauer mer en ord, så i dag får dere litt bilder fra dagen og humøret vårt.
Ikke være så vanskelig å forstå hverandre selv om noen mjauer og andre prater.
Noen vil slappe av og andre er en makk, uten å nevne navn.
Men borte som hjemme det poteres ned masse viktige ting på tastaturet.
Det er bare slik, og skikkelig stas å endre språk til polsk og slå på flymodus så mor får litt å tenke på.


Mor hadde ordnet overnatting helt alene, bitte små hus,
ja huset var ikke ulikt disse pappeskehusene som jeg har i nettbutikken min hjemme, så små var dem. 
Og Kasper klaget over hvor dårlig plass det var i sengen,
han fikk klemt seg ned mellom veggen og mor, og fikk nesten ikke puste, så liten plass hadde han faktisk..


Og det var bare en vindusplass, og den var bare akkurat stor nok til meg,
selvsagt begynte Kasper å klage for han ville også sitte å se ut av vinduet når jeg satt der først..
Og mor  ga han lov uten å spørre meg, jeg som tross alt satt der først.
Jeg bare kikket streng på han når han plassert seg på samme stol som meg,
og bemerket ganske tydelig at jeg skulle sitte fremst og se alt først!


Og det gikk selvsagt ikke mange sekunder for han måtte klage til mor,
at han fikk ikke se like bra som meg når han måtte sitte bakerst.
Men sånn var det bare sa mor, enten fikk han sitte slik, eller finne på noe annet.
Og det gjorde han, fant på noen annet hele natten, Lekte med pipmuser, baller, grov utover sanden, tråkket i vannskålen og mer…

Neste dag, var iallefall siste innspurt mot selveste Bergen. 


Og i Bergen fikk noe annet enn de papphusene mor hadde ordnet!
Og rom helt oppe i pipsuniverset. 
Det fløy stadig pips forbi vinduet, hvite og noen grå store feite bypipser.
Dem var så nært, så nært, kasper holdt på å hoppe i vinduet med poter og klør når dem sto rett utenfor.
han både majuet og hakket tenner samtidig, omtrent som om han så en alt for skummel film…For han så helt sikker for seg alt han kunne klare å finne på med disse pipsene, med fjær i hele hotellrommet vårt.
Men heldigvis var det ett solid vindu mellom pips og kasper.

Også var mor en kjapptur ute, og når hun kom tilbake var jeg borte.
Hun lokket og prøvde å lure meg frem, fra gjemmestedet mitt. Men måtte pent finne seg i å lete litt.
Rommet vårt hadde et eget lite kattehus nemlig, som mor kalte nattbord.
Her hadde dem iallefall lagt alt til rette for oss puser, uansett hva dette kattehuset heter. Helt suverent!


Så var det tid for boksignering,
vi måtte sitte alene i bilen før mor kom å hentet oss etter ei lang og kjedelig ventetid.
Så jeg var jo  ganske kjapt på poten for å finne heisen opp til alle de så måtte vente på oss.


S


Så mange folk som hadde kommet, og det setter vi utrolig pris på.
Selv om Kasper var litt sjenert og trøtt etter å vært superhelt hele natta.


Nesten 2,5 timer etterpå sto Kiwitaxien å ventet på oss, klar til å frakte oss trygt frem til bilen.

og Kasper sov fremdeles….

Altså, jeg bare lurer på en ting.!
Når jeg fanger delikate musebiffer og selvsagt spiser den etterpå, så er det en haug av folk som sier fysj og æsj, og gulp!
Men mor sitter ute blant folk å spiser muselort i alleslags farger og ikke en eneste som bryr seg.
Så merkelig menneskene er, ubegripelig for en skikkelig musejeger å forstå! Jeg vet iallefall hvem som har best sans for ett skikkelig gourmemåltid.


tacoaften, tacoafte tacoaften,  da var det bare å løpe til nærmeste butikk og handle inn…

Så jeg kunne få berget ukas tacobilde. To knips var jo det i boks , tenkte jeg!
Men nå var omsider Kasper våknet, og maset om at han også ville være med.

Men prøvde å forklare at det var ikke plass på stolen til han og den svære halen hans!

Og smiskeræva klarte å overtale mor til å bli med på 1 bilde…..og 2 bilder….


Liksom latet som han var minst like fotogen som meg….helt utrolig.

Det er jo nesten til å spy av slike ypplinger som tror den kan alt…

Det var iallefall mer enn nok for meg, dette giddet jeg ikke å være vitne til eller få på film…

Selv om dem gjorde ett tappert forsøk på ett eneste bilde til,
og det tillot jeg kun om jeg fikk sitte med ræva til den lille tassen som plutselig var blitt så våken…

Snakk om hermegås!! han innbiller seg han klarer å lage samme blikk som meg tilogmed!

Sånn skal det være, rettigheter må man jobbe hardt for å få, foreløpig har han god plass under senga!

Første hotellet som har ordnet kost og støvbrett til oss. Kanskje dem hadde hørt rykter om sandstormen Kasper?
Men mor jublet iallefall. Tips til alle hotell, gjør mor glad, sett frem kost og støvbrett!

Nå var det egentlig kveld og avlsapping, men Kasper var jo godt uthvilt etter full avslapping i flere timer.
Han la seg sammen med oss, men sukket og klaget over hvor kjedelig vi var.

Før han plutselig var både høyt og lavt. 
og lå litt i tursekken…selvsagt, men den vugget ikke like godt som på tur.


Fant fram alle leken sine og dro dem utover gulvet…

Helt umulig å sove, så jeg satt lenge å kikket fornøyd  på speilbildet mitt, før plutselig Kasper dukket inn på venstre rammeside.

Men jeg slappet av og Kasper og mor koste seg med godis.
Dvs hun kaster dem på gulvet og han løper etter dem.
Trim og sovemedisin for han.

Som han til slutt sovnet av, men det husker ikke jeg så mye av. Hadde nok sovnet for lenge siden. 

Her kommer en kjapp videosnutt fra dagen: 
 

 

Mjau fra Jesperpus.

Takk til alle i Bergen som gjorde turen minnerik! Fantastisk!

 

9 kommentarer
    1. Det er aldrig nemt at ha’ små søskende med på langtur,men du klare det flot Jesper.🐾🐾🐾🐾

    2. Takk for bok og verdens flotteste kalender og storfint besøk. Det var så kjekt å få hilse på dåke live. Meget veloppdragne og flotte pusegutter. Eg er imponert over den staselige halesvansen til kasper. Den kan han vere stolt over. God helg til dåke alle 3

    3. Artig å lese om deg Jesperpus og “smiskeræva” Kasper..hahaha … Spesielle pusonger dere to …. slår dere til ro overalt. Mor skal vel ha noe av æra for det. Ha en fortsatt purrrrende fin sommer. Klemmer fra meg i Harstad <3

    4. I only know Bergen from the European Song Contest that took place there years ago, of course it´s been shown on German TV too then, I love how cool you and your brofur Kasper always are when you´re riding the train to another town for book signing, sweet fluffy furriend Jesperpus, not every kitty likes that, most of the other kitties´re scared of driving in a car, riding a train or whatever, scared of leaving their home at all, I wish I lived close or had the opportunity to get to one of the book signing events (or meet & greets) to meet you 2 cool kitties “purrsonally” once, happy Sunday-Funday from Gizzy, Thori and Sisi, da second hand kittehz and me!!!

    5. Så var vi på tur igjen 😀 Når jeg ser senga så lurer jeg på hvor mor sin kropp får plass ? Jeg holder på og lære tjukken Tamlin og gi labb. Han er overvektig men vi driver med slanking så det går sakte framover. Han har hele tiden vært redd for labbene sine så jeg lurer på hva han har opplevd før han kom til meg. Han elsker og ligge på fanget og da har jeg lurt med til litt labbekos på hans premisser men noen ganger så har han sagt tydelig fra at hold deg vekk og sparket til i vill fart men har vi noe på gang men må bruke mere tid. Det og gi labb tror jeg at han skal klare etter en stund. Har lurtittet på mor når hun har trent Kasper så jeg tok til meg lærdommen og bruker den på Tamlin. Må kjøpe mere kattegotteri for nå er det tomt og det er den som får han til og løfte litt på labben 😀 Kos til dere alle fra meg og puselurkene mine.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg