Hyttetur

Heisan Mjausan.

Først noen mjau om innsamlingsaksjonen på spleis, til brystkreftaksjon → https://www.spleis.no/project/13670

Der er det fortsatt 51 dager igjen, og kommet inn 22955 kroner, fra så mange snille og gavmilde puser rundt om i Norges land
Vi som hadde håpet på kanskje 10 000 kroner, også har alle pusene tømt pelslommene og ukelønnene sine og allerede doblet beløpet!
Vi er helt rørt og stum over givergleden og utrolig stolte over å ha så mange hjertegode puser med oss. 
Er det noen som har forslag eller ønsker på hvordan dette skal overrekkes, så tar vi i mot forslag.
Dere er jo alle en like stor del av dette.
Legg igjen en mjau i kommentarfeltet.
Og nå er det snart min bursdag, og da er mitt bursdagsønske ett lite beløp til innsamlingen. <3

Så en litt annen hverdagsopplevelse
Dere vet jo at jeg lenge har hatt angst for sauer, men er nesten helt purrert etter flere dager i en sauefjøs. 
Så nå kan jeg omgås sauer og synes de er ganske ålreite dyr.
og det er skikkelig flaks, nå er det kommet 1 sau med 2 lam sammen med småkompisene mine,
i gjerdet der jeg bruke å være på musejakt.

Og det går helt fint, vi kan være der alle sammen, uten at jeg fyker hjem med halen mellom beina.
Heldigvis.
Fordi denne sauen har bestemt seg å være sammen med småkompisene, uansett hva alle andre mener.
Ikke en gang noen gjerder holder henne unna.
På noen øyeblikk har hun sniket seg tilbake til småkompisene enten over eller under gjerder, med lammene sine på slep.

Så siden hun har bestemt seg at det er denne flokken hun vil være sammen med, så blir det slik.
Så da er småkompisflokken plutselig blitt dobbelt så mange, og dobbelt så hyggelig.

Så er det forberedelser til nyttårsaften.
jaja jeg vet det er lenge til, men for å være sikker på at alt skal gå i ordna forhold før seg i pusonghuset,
har vi startet tidlig.
Ikke jeg men Kasper som trenes til den dagen.
Jeg er jo skudd og rakett sikker, og sover meg gjennom både dagen og kvelden.
så jeg har vært med Kasper på skytebanen flere ganger, så han skal se at det ikke er skummelt.
Nå tar han skyting på strak pote alene, eller det vi si han synes det er skikkelig kjedelig og sovner av.
.Kasper er iallefall klar for nyttårsaften, 
 

GRz0pCQr2fY
 
Nå i all regnværet dro vi til fjells,
bare for å slappe av tenker jeg, det passet meg godt.
Fjelluften og regn er søvndyssende og både jeg og Kasper sov vel og lenge og lengre enn det.
Til og med værehårene fikk liggesveis. og bustehodet til Kasper var nesten firkantet.

Men Kasper var selvsagt den første som ville ut i ekornriket å sjekke området, tross regnet.
Selv om han  gjerne ville prøve alle utganger i hytta, kunne jo være en utgang det regnet mindre utenfor.
Men han måtte ta til takke med den vanlige døra, og heller holde seg langst veggene.
Ingen ekorn i sikte.
Bare knott på knott. Når han kom inn var bartehårene svarte av knott.
Rett ut og riste løs småkrypene før han fikk komme inn igjen!

Utpå dagen stoppet regnet, nesten iallefall. og vi dro på fjelltur.
I småregn og regnpytter, og det er ikke ofte vi gjør.
Men litt regn i pelsbuksene må tåles, selv om Kasper klaget stadig over våte omgivelser,
og klatret opp i høyden. 

Lengre enn langt innover fjellet kom vi til et lite fjellvann,
Opp med minitelt så vi fikk tørke pels og våre poter.
mat og avslapping og bare lytte på alle lydene, før vi tuslet hjemover, før det ble mørkt.

og det var ikke bare vi som var ute på tur, nå som regnværet var over,
rev, rein, svaner og hegrer møtte vi underveis.
skikkelig spennende.
og best å stikke opp i nærmeste tre for å få god utsikt.

3j3DNCh1mdI
 
 
Mjau fra Jesperpus

 

4 kommentarer
    1. Hei! Det var jammen spennende fjelltur. Og mange trivelige dyr dere møtte på vegen. Kos dere videre. Godt å slappe av også 🙂
      Hilsen Pelle, Frida og Tiger

    2. Det ser ut som dere har det fint på fjellet, kos dere videre 😸😸 Min pus, Finbeck er veldig glad over å være på hytta. Der er det et muse eldorado 🐀🐀🐀

    3. Another great adventure for Jesper, Kasper and mummy, WOW you saw a sheep, horses and even some kind of deer, to me it even looks like a reindeer, but not sure because we don´t have those here in Germany, but it must´ve been very windy on your tour, wondering if the weather´s also not summer-like in Norway, here in South Germany it´d not at all, yesterday I was on the balcony for about 1 1/2 hours, but we only had 18°C/64.4 °F, so as soon as the sun disappeared behind the clouds it´s been very cool, plus we had a hard wind too, from Tuesday on summer should come back, according to the weather forecast…. Happy Funday to all of you from Gizzy, Thori and Sisi, da second hand kittehz and me!!!

    4. Det et fint du og Kasper har startet indsamlingen.Set ud til at det var en grå dag på turen,dejligt med teltet,så jan I altid finde tørvejr🐾🐾🐾

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg