Reiseboff fra Hårtufsen

“Hårtufsen” som vi har sendt på Europatur, lovet å potere litt om sine viktigste opplevelse på turen.
Hvordan det står til med storkompisen vår.
Kom han til å bli  stoppet ved grensen?
(Om du vil vite hva pus eller en hund trenger for å reise på tur kan du lese om det her )

Her kommer reisebloggen hans:

HEI JESPER OG KASPER. 
Dere lurer vel på hvordan jeg har det på tur,
ganske fint, tar meg stadig en lur.


Faktisk er det sol og ganske så hott,
har ikke sett en eneste knott,
kun en jækla flått.

Jeg får servert mat, vann og litt godis,
ikke noe å boffe på sørvis.
Verre er det når det kom en fis,
da kalte de meg en skikkelig gris.


Ellers er det skikkelig store parker
sikkert fine musejaktmarker
med tusenvis av tissetrær,
med og uten pips m/ fjær.
Store, små, tynne og brede,
en sann glede,
Ett hvert tre eller stolpe,
har jeg plassert noen dråper.
“Her var jeg” – pent markert,
de fleste steder bilen var parkert.

Tisset  i Danmark
med seks kraftige bakspark.
Tisset i Tyskland,
og en spasertur på  sandstrand.
Før vi satte snuten lenger sør,
her fikk jeg være en skikkelig sjarmør,
Traff en tispe så vakker og fin,
frøken Evylin.
Tenkte hun kunne bli med til nord,
men hun ville bli der hun bor.
En hilsen på snei,
“Glem meg ei”.
Tisset jeg høyt på en stamme,
til min nye flamme.

I Luxemburg var det varmt og sol,
mor og far hadde funnet seg en stol.
mens jeg fant ett tre med vakkert gult kunstverk
sikkert ei gammel bylerk.
Signerte med vakker gul skrift,
“her har jeg vært på vift”
 


I Belgia var det ikke ett tre eller busk,
bare noen grønne strå som var pjusk.
iblant noe uttørka gress,
var det fint å pess.
De trengte sikkert litt fukt,
med min egen forfriskende lukt.
Deilig aroma,
som helt sikkert lukta helt ned til Roma

Så var det Nederland, der Storkompis bor.
Samme plass som dere var i fjor.
ikke noen trær, men måtte tisse på en hekk,
klarte å lage en skikkelig flekk.
 

Storkompis har det fint og flott,
lurte på hvem sin hårdott,
jeg var?
boffet tilbake “mor og far”
Han håper kanskje at det kom en oransje liten kropp,
det hadde nok vært helt topp.
Men han løper skikkelig fort,
og hopper som en elegant hjort.

Men så jeg fikk  øye på en snerten frøken,
hun var skikkelig strøken.
Fargen helt nydelig,
og stemmen søt og sydelig.
Skikkelig skvetten hun var,
for en norsk sjamerende kar

.
Men ei heller hun ville ikke blir med,
langt mot nord å se.
eller gnage på mine bein,
og bjeffe på naboen Svein.

Hjemturen gikk i en fei,
en stopp langsetter en svensk vei,
 la jeg igjen et skikkelig visittkort,
og den stoppen var fortgjort.
Lukta bøffel sa far,
tror nesen hans er rar.

Det neste ble en grensestopp,
her kom en uniformert baktropp.
De skulle sjekke pass og vaksiner,
og om mor hadde med noen fine viner.
Alt var helt tipptopp,
og her ble turens siste tissestopp.

Reiseboff fra Hårtufsen!

3 kommentarer
    1. Hei! Like poetisk som Hans Børli du. Koselig å følge deg på reisen til Storkompis. God sommer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg