Pipsresturanten er herved høytidelig åpnet.

Endelig er pips-sesongen kommet sigende, og derved så ble uterestauranten til pipsene åpnet igjen.
Åpningstid blei fastsatt til alle dagene i uka, heile tida. 

Jeg, hovmester, og Kasper, servitør og uansvarlig kjøkkenhjelp, hadde invitert til høytidelig åpning av nyvaskete serveringssteder.
Så når vi hadde høytidelig åpnet de, ble de fylt med ulike godbiter til pipsene, etter grundig prøvesmaking for oss. 

Deretter hadde vi høytidelig servering høyt oppe i trærne rundt omkring ved Tigerskogen med omegn, og Kasper som mjauet velkomstviser i skogkanten. 

Akkurat i tide, før årets første snø kom dalende.

For når snøen kommer blir det fort mer strevsomt for alle pipsene i Tigerskogen min å finne egen mat. 

Vi håper at årets restaurant blir like godt besøkt av store og små pips som i fjor, fulle bord garanterer vi, hver eneste dag fremover.
Ja, og en og annen firbeint er også hjertelig velkommen.


Selv om gjestene vår er små, spiser de mange ganger mer enn hva jeg og Kasper klarer å tømme i oss, selv om vi hadde fått fri tilgang i en godispose.
Flere bøtter i uka, og de er like sulten hver dag. Skikkelig storspisende smågjester.

Kasper,  som nevnt er servitør og uansvarlig kjøkkenhjelp, er nysgjerrig selvsagt. 
Han foretrakk middagshvil i stedet for handlerunden, så dermed fikk han ikke med seg hva som skjuler inni alle bøttene.
Blei litt stor i auan når han så de store kulene, lurte på om de etter hvert blei skikkelig store godisbiter for katter? 

Variasjon i kosten og en variert meny har vi fikset.
Pipsen er glad i insekter… og jammen ta det er Kasper også.
Han har jo tidligere forsynt seg grovt av fiskemarken på fisketur. Han eier ikke gourmet-smak, alt er hverdagsmat for han…


Så da er restauranten klar for mange sultne gjester, bare en ting gjenstår.

HUSK, nettet rundt pipsbollene!
Plastnettingen rundt må taes av!
 

Småpipsen kan ødelegger nebbet sitt, eller henge med fotene fast i det.
Fjern nettet og putt bollene i en automat så de kan spise trygt av den uten skade eller bli sittende fast.

Da er det bare å vente på de første gjestene skal komme å forsyne seg med frokosten sin.

Allerede første dagen var det fullt belegg og trangt om plassen. 
Og alle gjestene oppførte seg noenlunde godt, til tross for både forskjellig farge og størrelse.

Mjau og pip fra
Jesperpus
Hovmester
 

 

3 kommentarer
    1. Hei, Pusevenner! Frida og Pelle er stolte over hvor snille dere er mot pipsen,,, Vi mener stolte på vegne av puse-standen. Pappa sier han er litt skeptisk til oss. Skjønner ie hvor han har det fra? Vi hadde da med en pips inn forrige uke. Han så litt kald ut stakkar’n så vi satte han på badet. Tror du ikke pappa slapp han ut vinduet! Han fløy til kameratene sine igjen,,, litt skakk i ene vingen, men håper det fikser seg. Vi ville jo bare hjelpe. Lykke til med pips-restaurantene, hilser Pelle og Frida!

    2. Heisann.
      Så fint å se at restauranten er åpen for alle pipps og ekorn. Koser meg med alle de fine bildene fra åpningen.
      Jeg har også besøk av pipps på min restaurant men jeg ligger litt etter da sjåføren min er syk idag da vi skulle handle inn godbitene til pippsen samt at jeg skulle stikke meg i armen med slik vaksine vet du så nå blir det utsatt også så da får jeg grue meg noen dager til, nei nå tøyser jeg for jeg er jo like flink som deg til å bli stukket 😀 Får sett over serveringsfatene og gjøre de istand for kanskje det blir tur i morgen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg