Kasper møter hund for første gang

Voffsebesøk.

Jeg var på ordentlig langtur, lang  inne i Tigerskogen min, da jeg plutselig hørte det parkerte en bil hjemme ved pusongehuset mitt.

Etter en liten stund høre jeg mor sin stemme, som ropte på meg, da var det bare å labbe hjemover å se hva som hadde skjedd.

Ingen var inne, de var utendørs alle sammen.
Kasper satt oppe på mor, med kulerygg og så litt forskremt ut.
Kunne ikke skjønne hvorfor med det samme, men plutselig oppdaget jeg en pelskledd liten skapning mellom de fremmende bena som sto å pratet med mor.

Og det var ikke noe katt, men en liten hund, minste hunden jeg har sett på lenge!


Herremjau Kasper da, dette var da ikke noe å blåse seg opp for !

Og Kasper hadde blitt en liten hissigpropp, så jeg måtte komme hjem for å hilse på gjestene og lære Kasper hvordan man “hilser” på hunder, det vil si kun hunder som er i bånd og er snille, slik som denne hunden.

Først gjør man seg bare så stor som mulig og gjerne gå litt sidelengs mot hunden, det bruker å være nok for at snille hunder snur seg, og går til eierne sine. 
Trenger ikke å lage så mye som en eneste knurr en gang. Bare se litt stor og skummel ut.

Så later man bare som om alt annet er interessant , og hunden ikke er så spennende i det hele tatt.
Da vil hunden skjønne at jeg ikke er noe farlig, siden jeg ikke presser meg på den, men lar hunden få litt tid på å sjekke ut hva jeg er, på trygg avstand.

Ofte går det ikke lange stunden før hunden slapper av, og ikke er spesielt intressert i meg heller. 

Når hunden sitter pent og slapper av, kan man liste seg så nær man må for å få studert den og snust så mye som mulig.

Da er jeg fornøyd og kan bare sitte i gresskanten å myse fornøyd til Kasper. Slik skal det gjøres.

Kasper både knurret og freste, men det fikk han ikke lov til.

 Alt blir så mye bedre vist man bare gjør det på en litt mer kattemajestetisk måte.

Kasper måtte sitte lenge å se på hvordan jeg gjorde dette, før han fikk lov å komme ned.

Så ble det Kasper sin tur å være i nærheten av hunden uten knurring og fresing, eller stikke å gjemme seg,
Jeg måtte bare mjau noen lure ord til Kapser.

Dessverre ble det ingen bilder, for mor måtte passe på å korrigere Kasper til han gjorde ting slik jeg hadde vist han.
Og han ble veldig flink og kunne sitte eller gå pent i båndet sitt, med hunden rett i nærheten.
Så da kunne voffsen få bli med inn, hvor det er mindre plass til slike hilsesermonier.

Når voffsen slappet av i sengen sin, var jeg først framme å kontrollerte tassen, før Kasper helt av seg selv kom fram og tok en liten sjekk på voffsen. 
Og han freste ikke noe i det hele tatt, bare nysgjerrig.


Kasper ble tilogmed med når voffsen skulle legge seg.

Helt sikkert bare for å sjekke at voffsen hadde det bra og han ikke tok noen av Kasper sine hemmelige sovesteder.

Så Kasper synes det var både spennende, bittelitt skummelt med hundebesøk, men det gikk veldig fint når Kasper skjønte at han bare fikk lov å omgås hunden når han var helt avslappet, og ikke skulle tøffe seg.
Det å ikke treffes i pusongehuset første gangen var lurt, for Kasper tror jo han eier hele huset, og da hadde det nok blitt langt mer fresing.

Nå var det jo bare ekstra spennende å ha besøk,

Og i dag var vi på tur, og voffsen fikk være med.


Men hjemme løper stadig de tobeinte ut med voffsen. 
Må sitte i vinduet å passe på at dem ikke er å snoker ved mine musehull og pipser. for det virker litt mistenkelig at de sniker seg mange ganger ut, 
Vi har jo dokasse inne, så skal nok spionere fra vinduet hva de driver på med…..

Og Kasper sitter i ett annet vindu, så da har vi full kontroll!


En liten videosnutt fra voffsebesøket:

Kveldshilsen fra Jesperpus

3 kommentarer
    1. Hej Jesperpus og Lille Kasper.Hvr er det godt,at du kan hjælpe Lille Kasper ,så han også bliver fortrolig med hunde i snor.🐾🐾🐾🐾

    2. HAHAHAHAHAHA so cute, somehow you and Kasper didn´t really seem to trust in that pup, sweet fluffy furriend Jesperpus, you´ll surely be glad when he or she´s leaving again!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg