Noen ord og bilder fra Rogalandturen vår

LItt sent, men sånn er det når muse-sesongen har startet for fullt.

Siden vi har besøkt mange steder rundt på Østlandet hvor vi bor, skal vi besøke noen andre steder i Norge utover året.
Vi har jo tross alt følgere rundt i Norge som bruker tid på oss, så da er det hyggelig å kunne hilse på dere.

En lang biltur til Stavanger, men bilturer er vi jo vant til og sover for det meste. Og mye mer behagelig en å ta tog, fly og buss for å komme seg frem.
I bilen kan vi jo bare ligge å ta det rolig til vi er helt framme, for vi har jo både vann, tørrfor, våtfor og en liten kattedo om det blir krise, det er mest for Kasper sin del selvsagt.
Jeg bare mjauer helt til mor stopper, så jeg kan gå ut på do.


Full servering, med vannskål og mat som henges opp i buret, så vi kan spise når vi vil.
(Skålene finnes forresten i min nettbutikk)
Ellers får vi alltid en god del våtfor på turer, så mor skal være sikker på at vi får i oss nok vann.

Men Kasper spiser helst tørrforet da, men det blir litt for enhver smak når det gjelder servering.

Første dagen stoppet vi ved Kristiansand dyrepark.
Selvsagt.


Når jeg kom inn på rommet var det første jeg så, ei katteluke på andre siden av rommet, og peilet meg rett inn på den. Kunne i grunn godt tenke meg å sjekket ut uteområdet her nemlig.

Men jeg lette etter åpningen og skrapet med potene mine på den, men å åpne seg, niks. 


Kasper fant kjapt sin hvileplass på teppet sitt, og i stedet for å gjemme seg under sengen som sist, så nå var han dobbel så erfaren og tok seg til rette i godstolen.

Jeg fant min plass på skapet, det med servering.


Kasper blir alltid beskyldt hjemme for at det er potespor over alt, også der det ikke skal være spor… men disse nektet han på.


En god natts søvn, så fortsatte turen til en plass som heter Lindesnes. Hvor det ble en god potestrekk.
I grunn lite mus der, men ganske store pips var det å se!
Ikke så mye mer å mjaue om den plassen synes nå jeg.


En liten biltur videre så var vi fremme til Egersund, der hadde de til og med vegger i riktig farge!

Ny servering, og så var det avslapping før kveldens boksignering.
Jeg synes det er spennende å sitte i vinduene å se på alt som rører seg utenfor, mennesker, biler, hunder og pips.
Mens Kasper vil helst sitte helt oppå meg, han har ennå ikke skjønt at det går an å sitte på litt avstand og titte ut av vinduet.
Etter flere timer bak i buret med han, synes jeg det er greit å få litt pusterom fra maskoppen.



Mange hadde tatt turen til kveldens signering.

HER og HER  er flere bilder dra Notabene Eikunda.

Og vet du hva, alle slike kjøpesenter har en egen catomobil som vi kan fraktes rundt i.
Det aller beste med catomobilen er at jeg sitter fremst og mor i baksete!


Kvelden og natten foregikk i usedvanlig fredelige former, det er ikke ofte at jeg tillater meg å ligge rompe til rompe med den tassen nemlig, så kan vel si det slik at vi fikk endene til å møtes.


Neste dag våknet jeg lenge før de andre, til og med før Kasper. 
Inntok vindusplassen min, mens jeg ventet på at de andre to fikk opp sine glugger, for i dag var vi lovet en ordentlig tur etter frokost.
En tur med masse frisk luft iallefall. 
Masse stein og pips og med masse grønt gress.


Her fikk vi fikk både luftet oss og klatret på stein, og pipsvar det over alt.
Måtte jo nesten stoppe hele tiden å studere disse store pipsene, slike har jeg ikke i min skog, og hadde jeg fakket en hadde det vært mat i en hel uke sikkert.

Slik er det alltid når vi er på farten, vi får rikelig med lufteturer, så vi får bevege oss og bruke alle sansene.
Ikke bare være på hotell eller bil. 
Mange timer på tur ble det, før vi skulle på kveldens siste boksignering i Rogaland.


Hos Notabene på Kleppe fikk besøk på deres kundekveld.

Mer bilder fra besøket kan du  se her: BILDER

Kveldsmaten serveres!

Tusen takk til alle  de trivelige ansatte hos Notabene Eikunda og Jærhagen for alt dere hadde ordnet for oss. 
Veldig trivelig å være hos dere på signering. og bokbad!

Takk til Lucas organisasjon som hadde loddslag m.m. sammen med oss.
Og til poter og pels som kjøre på med jesperpusrabatt på katteprodukter, supert.

Og tusen takk til alle som hadde satt av tid og kom innom å hilste på!

NESTE BOKSIGNERING OG BOKBAD BLIR I BERGEN, NOTABENE ÅSANE, 16, juni kl 17.00, neste uke allerede,  ses vi?

En liten videsnutt fra turen: 

Mjau fra Jesperpus

 

6 kommentarer
    1. Så hyggelig som alltid å se dere på tur. Dere får oppleve mye og mange opplevelser! Mine puser liker ikke særlig å kjøre bil. Men de har da en stor tigerskog de også. Forresten minsteman heter Tiger 😃, så han har egen skog! Pelle og Frida hilser også til Jesperpus og Kasper. Onkel hette Kasper! Mye til felles jo,, 😆,,
      Ha det godt! Mjau

    2. Stort takk for alle bilder og fortellinger om live deres, Jesper og Kasper! Må si att matmor gjør et godt job med dere!
      Som svensk (unskyld for min “norsk”) så er det også fint at se bilder fra forskjellige deler av Norge.
      Stort Takk!

    3. Aawww I wish I lived close and could meet you at one of the meet & greets with book signing, but since I´m from Germany and don´t even have a car I probably never will, but I always enjoy your FB page and also the pics and videos in the blog, even if I don´t understand Norwegian, one of the few Norwegian words I understand is Skinke because ham in German´s called Shinken, not really much different!!! Happy Purrsday to you, Jesper and Kasper, and also to your mummy!!!

    4. I bliver nødt til at få en Catmobil hjemme på gården😀.Så kan Madmor køre jer rundt i Tigerskoven🤔🐾🐾🐾Godt at Lille Kasper er flyttet ind hos dig Jesper🐾🐾

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg