Ridetur i vinterværet

Når det er masse snø og kaldt dag etter dag etter dag blir jeg mye inne, og da kjeder jeg meg ganske masse. Ikke så innmari mye spennende å finne på inne i kurven akkurat. Jeg får jo ikke lov å ha med mus inn, ikke ha med pips, skikkelig stusselig inneliv i kulden. Jeg er jo noen få kjappe turer ut noen ganger, men det blir fort kaldt på potene, så da løper jeg inn kattedøren å for varmet tigerpotene.

Men jeg bruker å være med mor i stallen nesten hver eneste dag, for der er det noen mus som jeg ikke har fått has på enno, og kan drive der i flere timer. Musejakt innedørs er helt geialt i vinterværet, har bare ikke funnet en lura måte å overmjauet mor til å forstå at det hadde vært genialt med mus hjemme også.

Skal iallefall dele noen bilder med dere fra turen.

Hestene vet at de også får komme inn når vi kommer i stallen, men de venter tålmodig siden det alltid er jeg som får gå først inn.

I dag hadde nemlig mor lovet at jeg skulle få være med ut på tur med hestene. For da kan jeg sitte i teppet, varmt og godt, og titte på alt som skjer rundt i bygda mi, eller der vi drar på tur uten å bli kald på potene mine.


Hesten derimot klager aldri på at den blir kald på sine poter, men den knirker skikkelig når den går i all den kalde snøen. Så en ting er iallefall helt sikkert at det går ikke ann å ta noen ,musejakt fra hesteryggen. Vi høres sikkert på hundrevis av meter. Det eneste jeg kan observere av dyr er noen katter som løper avgårde når de ser meg på høyt på ryggen av en stor svær hest, og noen ganger møter vi på noen nyskjerrige hunder. 

Etterhvert kom også solen frem, og nå kan man faktisk kjenne at solen varmer, Iallefall når jeg sitter høyt oppe på en varm hesterygg.

Igjennom skogen hang greiene nesten helt ned på stien, fulle av snø. Og pipsen hoppet fra gren til gren rundt oss. De er nok ikke vant til at vi er så mye her nå som det er mye snø, så de var nok nyskjerrig på hvor vi skulle og holdt et våkent øye med oss hele veien. Også rådyrene løp av stien foran oss og inn i skogen å gjemte seg. De er nok også vant til å ha hele skogen for seg selv på denne tiden av året. 

Hestene fikk komme inne å spise maten sin, mens jeg tak resten av pelsvasken min hjemme.
Fornøyd med å få tittet litt rundt i bygda, fraktet på egen taxi, uten å bli kald på potene. 

Liten videosnutt:
 

Iiihaaa – mjau Jesperpus.

2 kommentarer
    1. Hei kjære Jesper! Så hyggelig å få være med på ridetur,,,, du forteller så fint om alle hendelser og aktiviteter. Musespalten din er absolutt best, synes Frida og Pelle. Jeg tror det er tomt for mus her hos oss fordi pappa har ikke skreket en eneste gang på nyåret. Han ble ikke blid før jul da han møtte fjær fra gangen til soverommet. Vi sa vi ikke skjønte hvordan fjærdyret hadde kommet seg inn. Ha en fin helg,- hilser Frida og Pelle

    2. WOW adorable photos and video of you, the beautiful horse and mummy taking a trip through the Norwegian snow, dear sweet fluffy furriend Jesperpus, I don´t understand Norwegian, but I always enjoy your blog nevertheless, and so do Gizzy, Thori and now Angel Sisi from Gizzy, Thori and Sisi, da second hand kittehz, we wish you, your brofur Kasper and mummy a catastic Caturday!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg